27 Haziran 2011 Pazartesi

"Yaşı kırkı geçtiği halde hayrı şerrini geçmeyen...

"Yaşı kırkı geçtiği halde hayrı şerrini geçmeyen, hâlâ hayrı az, şerri çok olan insanın da gözlerinden öper şeytan!" Hadis-i Şerif ..


Demek ki insanın hayrı gittikçe çoğalmalı, şerri de azalmalı ki, hayatından kâr ediyor, ziyanından kurtuluyor sayılsın, gidiş iyiye doğru diye düşünülsün.

Yaşı kırkı geçen adamın hâlâ hayrı az; ama şerri devam ediyorsa Allah (cc) yardım eylesin o ilerleyen yaş sahibine.

Hesabını vereceği bir hayatın sonuna doğru ilerlediği halde hazırlığında bir ilerleme olmuyor.

Çünkü her geçen gün hayırlı işleri çoğalacağına yerinde sayıyor, şerli işleri çoğalıyor, öbür tarafa kötü hazırlıklarla gidiyor demektir.

Böylesine bir gidiş hayra alamet değildir.

Bundan dolayı Efendimiz Hazretleri hatırlatma yapıyor, yaş ilerledikçe amel gerilemesin, hayırlar azalmasın, şerler devam etmesin, buyuruyor.

Yani ilerleyen yaşla eşit şekilde amel de, iyilikler de ilerleyerek devam etsin, her geçen gün güzelliklerde çoğalmalar olsun.

Böylece hayat hedefini bulsun, gayesine ersin.
Ne dersiniz, iğneyi başkasına çuvaldızı kendimize mi yöneltelim?

Şöyle bir nefs muhasebesi mi yapalım? Ne halde, ne durumdayız kendimizi bir gözden mi geçirelim?

Sakın şeytan bize de muhabbet duyuyor, bizim de gözlerimizden öpmeye niyetleniyor olmasın!

YA RAB'İM medet.. medet et bana..
ömrumun bu son deminde...
beni rahmetinle rahmetine yaklaştır..
kovulmuş şeytandan uzaklaştır..
beni kapından kovma..
beni başı boş koyup BU ÇÖLLERDE MAHV ETTİRME hiddetini dunyada ve ahirette uzerime salma..
ben acizim..
takatsizim..
biçareyim..
faniyim..
dermansızım..
hastayım..
halsizim..
na-çarım..
çaresizim..
fersizim..
TEK KURTULUŞUM SENİN RAHMETİNDİR.. BENİ KAPINDAN KOVMA.. AMİN..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder